Monday, March 12, 2007

HIV

Berikut adalah artikel yang perlu diambil perhatian sekiranya anda belum membacanya... Sila baca artikel berikut mengenai orang yang HIV positif seronok menyebarkan virus HIV. Ianya pernah ke udara di dalam Televisyen Thai di mana pesakit HIV ditangkap didakwa, tapi apa gunanya, beliau telah merosakkan ramai orang awam yang tak berdosa. Jadi sila berhati-hati... Beberapa tempat berbahaya dan kebarangkalian menemui jarum penyuntik yang telah digunakan penagih

1. Di kawasan pantai. Apabila anda berjalan di pantai sila pakai selipar atau kasut, ada penagih dadah yang melakukan aktiviti di tepi pantai danmenimbus jarum penyuntik di dalam pasir. Penyuntik ini kemudiannya terdedah akibat ombak.

2. Di kawasan permainan kanak-kanak. Satu lagi kawasan pilihan penagih.Terdapat kes di Australia di mana kanak-kanak yg tak berdosa telah tercucuk jarum penyuntik apabila beliau turun daripada papan lunsur kemudiannya didapati HIV positif.

3. Di panggung wayang. Sila pastikan kerusi yg anda duduki. Kes yang terjadi apabila seorang perempuan duduk di kerusi beliau dan terasa sesuatu benda mencucuk. Beliau berdiri dan mendapati ada penyuntik dan nota berbunyi "Welcome to the real world, you are now HIV positive'. Doktor telah memeriksa jarum tersebut mengesahkan ianya terdapat virus HIV. Ianya berlaku di Hawai jadi berhati-hati...

4. Di Georgia. Florida , ada kes menunjukkan pesakit HIV meletakkan penyuntik di dalam tempat mengembalikan syiling, mesin air minuman... jadi pastikan bila anda membeli air atau kandi, perhatikan betul-betul tempat mengembalikan wang syiling... .mungkin terdapat jarum penyuntik di dalamnya

5. Di restoran Burger King, pesakit HIV yang juga pekerjanya meletakkan sedikit darah di dalam burger mencampurkan dengan mayonis dan salad. Ianya seperti sos. Jadi cuba jangan pesan burger dengan mayonis sos Order di tempat lain. Ini adalah nyawa anda.

Sila 'foward' maklumat ini sebanyak mungkin kepada orang lain, especially orang yang anda cintai, anak anda dan sesiapa saja...

Dr Yasmin Anum Mohd Yusof
Associate Professor Head Dept. of Chemical Pathology
School of Medical Sciences
USM, Kubang Kerian, Kelantan , MALAYSIA .

okay now. look at no. 5, which i've highlighted in orange. this is happening in burger king? and no1 stopping? is this real o bullshit?

and i tot we r not suppose to mix english and bm tgt? den why is the word 'foward' der? i assume this is written by Dr Yasmin Anum Mohd Yusof.

I've got a link by some1 commented anonymously in my comment. Please look out for the answer. I hate hoax man!!! y muz be BURGER KING??? Y? Y? BURGER KING my FAV ok?? I now assume is one of BK's competitors. this is so not professional!!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

http://maurina.wordpress.com/2006/06/25/friendster-messages/

Mon Mar 12, 01:54:00 PM  
Blogger - PC - said...

hey thanks alot for the info!!

Mon Mar 12, 04:54:00 PM  
Blogger nalini said...

memang pun. so not profesional.

but i think no.5's not true. why would anyone even wanna play with blood? right?

Tue Mar 13, 01:28:00 AM  
Blogger - PC - said...

tats y la. sick la. samo burger king!!!

Tue Mar 13, 10:49:00 AM  

Post a Comment

<< Home